De ondernemers van vandaag omarmen retargeting als een belangrijke strategie om met klanten in contact te komen. Dit helpt hen ook de winst te verhogen.
Dus, wat is retargeting? Retargeting wordt gebruikt om klanten aan je goederen en diensten te herinneren. Ook als ze geen aankoop doen en je website verlaten.
Het stelt je in staat om gepersonaliseerde informatie aan je kijkers te leveren als ze andere websites bezoeken. Retargeting werkt met apps, zoekopdrachten, en banner advertenties op websites.
Waarom is retargeting zo belangrijk?
Nadat mensen de vraag “Wat is Retargeting?” gesteld hebben en begrepen hebben wat het betekent, beginnen ze te vragen waarom retargeting belangrijk is. Als klanten altijd bij hun eerste bezoek bij jouw website iets zouden kopen, zou dat geweldig zijn. Dat is echter niet het geval. Dit is waar een retargeting campagne in het spel komt.
Als klanten altijd bij hun eerste bezoek aan je website zouden kopen, zou dat geweldig zijn. Er is een kans dat je dezelfde advertentie te zien krijgt, zelfs als je net online even het nieuws aan het checken bent. Als je klaar bent en Facebook opent, zie je dezelfde advertentie, en dat gaat zo maar door. Dit is hoe retargeting werkt. Je advertentie komt steeds weer tevoorschijn, zodat klanten zich je merk herinneren.
Je kunt klanten categoriseren op basis van hun eigenschappen of gedrag. Daarna kun je ze op verschillende manieren op de markt brengen. Zo kun je gemakkelijk een uitstekende ervaring met advertentiemateriaal maken die tot meer sales leidt.
Bedenk dat het je bedoeling is je product te verkopen aan de personen die je site gezien hebben. Ook aan degenen die belangstelling getoond hebben om je product te kopen. Het maakt niet uit wat voor soort klant ze lijken te zijn.
Waarom is het zo effectief?
Retargeting verhoogt de online verkoop door je merk voor de ogen van de gebruikers te houden. Het brengt ook mensen terug die net aan het rondkijken zijn als ze klaar zijn om te kopen. Je merk creëert tractie en bekendheid telkens als een klant je retargeted advertentie ziet. Retargeting inspanningen staan bekend om hun hoge click-through rates en conversies. Het onderstreept ook het belang van effectieve branding en herhaalde exposure.
Wat is het verschil tussen “remarketing” en “retargeting”?
Veel mensen denken dat remarketing en retargeting hetzelfde zijn.
Retargeting: Wanneer je advertenties op andere sites verschijnen. Het kan ook in een advertentienetwerk zijn nadat ze je site bezocht hebben. Dit is wat retargeting betekent.
Aan de andere kant, wanneer je contactinformatie van leads verzamelt om ze e-mail campagnes te sturen, wordt vaak “remarketing” gebruikt.
Hoe werkt het?
Cookies worden vaak gebruikt bij retargeting. Dit zijn gegevens die in een webbrowser worden opgeslagen en die de website later kan krijgen en gebruiken. Dit wordt gebruikt om de server te laten weten dat de gebruiker een andere website heeft bezocht. De cookie gegevens kunnen dan door marketing teams gebruikt worden om klanten te retargeten met advertenties. Je kunt merkbekendheid en conversies creëren door relevante en gepersonaliseerde advertenties te maken. Hiermee richt je je tot gebruikers die belangstelling voor je merk hebben getoond.
Wat is behavioral en contextual targeting?
Zowel behavioral als contextual targeting zijn vormen van gerichte advertenties.
Er zijn twee soorten gerichte advertenties:
Behavioral targeting
Adverteerders gebruiken behavioral targeting om hun doelgroep te identificeren, afhankelijk van het gedrag van de klant. Het werkt als volgt:
Stel dat je op een website een tas hebt bekeken. Na te hebben nagedacht of je hem wel of niet zult kopen, besloot je hem niet te kopen. Je ging toen naar Instagram. Een advertentie met de tas die je net hebt gezien verschijnt overal op het platform. Dit is hoe het werkt.
Contextual targeting
Contextual targeting kan gebruikt worden voor retargeting van bedrijven. Het gebruik ervan neemt in de loop van de tijd toe om potentiële gebruikers te bereiken. Deze gebruikers zijn degenen die je website bezochten met producten die verbonden zijn met de website van de adverteerder. Adverteerders identificeren hun beoogde publiek via contextual targeting op basis van het materiaal dat op andere sites gebruikt wordt.
De beste werkwijzen
Je kunt je bezoekers ook verdelen. Bijvoorbeeld, mensen die naar schoenen keken versus mensen die naar broeken keken. Je kunt ook retargeted advertenties personaliseren die aan elke categorie gepresenteerd worden. Tenslotte kun je ervoor kiezen om ze helemaal niet te retargeten, zoals mensen die al geconverteerd hebben.
De effectiefste retargeting creative bevat een duidelijke call-to-action en promoot een deal.
Retargeting termijnen variëren naargelang het product. Mensen die bijvoorbeeld voor reizen kopen, moeten meteen geretarget worden, terwijl mensen die voor premium producten winkelen pas later geretarget moeten worden.
Als je vandaag wilt beginnen je bedrijf te laten groeien, spreek dan online met onze digitale marketing experts bij GigaLeads.