Online adverteren in Nederland uitbesteden: Waarom zou je?

Online adverteren in Nederland uitbesteden: Waarom zou je?

Online adverteren in Nederland: Is het de moeite waard?

Investeer je niet genoeg in digitale advertenties en PPC in vergelijking met je concurrenten? Of treffen de advertenties die je momenteel hebt staan niet het juiste publiek? Zal het inhuren van een uitbesteed advertentiebureau effectiever en efficiënter blijken te zijn voor je bedrijf en je een belangrijkere ROI opleveren?

Wij, een digitaal bureau dat zich richt op online adverteren in Nederland, horen die vraag vaak.

De gids die ik heb gemaakt helpt je de meest gestelde vragen over digitale advertenties te beantwoorden. Zo kun je beter begrijpen wat de voor- en nadelen zijn, en hoe het je budget beïnvloedt bij het uitbesteden.

Hoe adverteer je online?

Hieronder staan enkele belangrijke dingen om op te letten om een beter inzicht te krijgen in hoe online digitaal adverteren in zijn werk gaat.

Waarom zou je online adverteren?

Tegenwoordig is alles digitaal. Het is zeldzaam iets efficiënt te vinden dat niet online gedaan wordt – ook adverteren. Door aan online adverteren te doen, is het gemakkelijk om advertenties te richten op het publiek dat belangstelling voor je producten of diensten heeft getoond. Bovendien zijn je potentiële klanten – net als je concurrenten – altijd online.

Waarom online adverteren | Gigaleads

Als je niet investeert in de juiste manier om te concurreren als het op adverteren aankomt, brengt dat je in een nadelige positie.

Hoe digitaal adverteren werkt

Simpel gezegd bied je op zinnen en zoekwoorden om je advertenties te richten op de doelgroep dat op deze specifieke zoekwoorden gezocht heeft. Het plaatsen van digitale advertenties op gerelateerde webpagina’s, sociale media kanalen en video’s heeft grootste voordelen. Door dit te doen verschijnen je advertenties recht voor je doelgroep. Het is van het grootste belang nauwkeurig en effectief zoekwoordenonderzoek te doen om het gedrag van je doelgroep online te leren kennen.

Hoe werkt digitaal adverteren? | Gigaleads

Gepaard met consequent volgen en het eventueel aanpassen van gepersonaliseerde advertenties zal een optimale ROI verzekerd zijn.

Hoe Google Ads werkt

Google Ads is een advertentieplatform dat door Google ontworpen is om video-, tekst-, en displayadvertenties op Google te laten lopen. Dit proces loopt ook op Google Searches, Gmail, en YouTube. Het bereik van Google Ads is enorm in vergelijking met de meeste platforms. Daarmee is het een van de grootste zoekmachines ter wereld met maar liefst 92% van de zoekmachinemarkt.

Wat is Google Ads? | Gigaleads

Hoe Digitaal Advertentiebeheer werkt

Advertentiebeheer is het proces van maken, personaliseren, beheren en optimaliseren van digitale advertenties op basis van je specifieke campagne.

Het beheren van digitale advertenties is ingewikkeld en daarom huren veel bedrijven een digitaal bureau in om dat voor hen te doen. Een goed digitaal bureau beheert je campagnes en zoekwoorden door gebruik te maken van verschillende bronnen, zoals zoekmachines, om de beste resultaten voor je investering te krijgen.

Wat is PPC

PPC (Pay-Per-Click) zijn advertenties die je kunt kopen. Je betaalt in principe voor elke keer dat er op je advertentie geklikt wordt. Verschillende zoekmachines zoals Bing en Google staan adverteerders toe op zoekwoorden te bieden en tegen elkaar te concurreren voor advertentieposities.

Wat is PPC? | Gigaleads

5 Effectieve Vormen van Digitale Advertenties

De 5 krachtigste vormen van digitale advertenties | Gigaleads

Zoek Advertenties

Deze advertenties verschijnen telkens als iemand een zoekmachine gebruikt, zoals Google. Deze advertentie wordt gemarkeerd als “Ad” aan het begin van de zoekresultaten. Deze advertentie zou verschijnen op basis van de zoekwoorden van je doelgroep bij het zoeken.

Zoek advertenties | Gigaleads

Display Advertenties

Deze advertenties verschijnen meestal als banners die je op websites ziet. Als bedrijf moet je deze advertenties plaatsen op websites die je doelgroep gewoonlijk bezoekt. Daardoor wordt hun aandacht gericht op de producten of diensten die je aanbiedt. Ook al zijn ze er op dit moment niet naar op zoek.

Advertenties weergeven | Gigaleads

Retargeting/Remarketing Advertenties

Deze advertenties verschijnen op de feeds van je doelgroep op social media op basis van hun eerdere acties. Ook kunnen ze op meerdere plaatsen verschijnen terwijl ze op een bepaald platform zitten. Stel dat iemand je bedrijf volgt op social media of je website bezocht heeft – in dat geval kunnen zo gerichte advertenties opnieuw verschijnen.

Remarketing/Retargeting-advertenties | Gigaleads

Door retargeting advertenties te gebruiken, heeft je bedrijf een grote kans om je meest betrokken publiek om te zetten in leads en bestaande klanten om te zetten in trouwe klanten.

Social Media Advertenties

Deze advertenties worden geplaatst op social media. Platforms zoals Facebook, Twitter, en LinkedIn.

Sociale media-advertenties | Gigaleads

Social media heeft een veel groter bereik, in vergelijking met televisie-, gedrukte of radio advertenties. Daardoor is het ook een van de goedkoopste manieren om je advertenties aan veel mensen te laten zien.

Je kunt er ook beter mee volgen hoeveel mensen je advertenties bekijken, leuk vinden, klikken, of delen.

Hoe stel je een campagnebudget in?

Je zou zien dat je minstens € 250 per maand tot € 100.000+ per jaar zou moeten uitgeven als je nagaat hoeveel je aan online advertenties zou moeten uitgeven. Maar de waarheid is dat er echt geen juist antwoord is op hoeveel je aan online advertenties zou moeten uitgeven. Hoeveel je betaalt, hangt af van de grootte van je bedrijf en jullie doelstellingen.

Een campagnebudget vaststellen | Gigaleads

Als online advertentie bedrijf zouden we je bijvoorbeeld helpen een budget voor je campagne vast te stellen. We zullen het baseren op je huidige inkomsten, het percentage van je jaarlijkse inkomsten dat online gegenereerd wordt, je doelstellingen, en de huidige trend in je bedrijfstak.

Al enkele jaren overtreffen digitale advertentie uitgaven de traditionele advertentie uitgaven. Adverteerders zetten een groot deel van hun budget online. Daarmee is online adverteren de beste manier om je producten en diensten te promoten.

Ook volgens het onderzoek van het Interactive Advertising Bureau is online adverteren door de pandemie tot nieuwe hoogten gestegen dan aanvankelijk was voorspeld.

Als je je advertenties tijdelijk moet pauzeren, zet je campagne dan niet helemaal uit. Je verliest dan belangrijke gegevens over je doelgroep. Wat je in plaats daarvan kunt doen is je advertentie uitgaven verminderen en ze weer opvoeren als je er klaar voor bent. Je kunt je hiermee meteen op het juiste publiek richten, en het is veel kosteneffectiever.

Voor- en Nadelen

Dit gedeelte helpt je beslissen of je door moet gaan met het uitbesteden van je digitale advertentie proces of dat je intern moet blijven. Deze voor- en nadelen zijn er om je te helpen bepalen wat het beste is voor jouw bedrijf.

De Nadelen

Risico’s

Zoals elke zakelijke beslissing zullen er altijd risico’s aan verbonden zijn. Er zal altijd angst zijn om een slecht bureau in te huren dat niet de beloofde resultaten zal leveren als je uitbesteedt. Om dat te vermijden kun je de tijd nemen om potentiële bedrijven die zich in Nederland op online adverteren richten te interviewen, net zoals je een werknemer zou interviewen.

Het kan ook riskant aanvoelen om een online advertentiebedrijf de volledige controle over je campagnes te geven. Een manier om dit gevoel te overwinnen is een online advertentiebedrijf in te huren dat je overal toegang toe geeft: van de prijzen en tot de rapporten. Als je geen toegang krijgt, kun je het beste bij een ander bedrijf kijken dat zich op online adverteren in Nederland richt.

Het advertentiebedrijf begrijpt mijn bedrijf niet.

De mensen die echt verstand hebben van je bedrijf zijn altijd jij en je medewerkers en nooit een buitenstaander. Zorg ervoor dat je een bedrijf vindt dat zich richt op online adverteren in Nederland en dat de tijd neemt om je bedrijf, doelen, bedrijfstak, en strategieën volledig te begrijpen. Wees op je hoede voor bureaus die zich richten op het onmiddellijk uitgeven van je advertentiebudget zonder je bedrijf echt te begrijpen.

De Voordelen

Deze online advertentie jongens zijn experts.

Zoek een advertentiebureau met een toegewijde account manager en een team van deskundigen. Een van de belangrijkste voordelen die je hebt als je uitbesteedt is dat deze mensen een uitgebreide kennis hebben van platforms en optimalisatie strategieën. Je hebt meer mensen om voor je zaak te zorgen, en het is hun full-time verantwoordelijkheid om op de hoogte te blijven van de trends in reclame.

Deze mensen hebben betere hulpmiddelen, analyses, en rapportages.

Een uitstekend werkend digitaal advertentiebureau analyseert voortdurend de resultaten en optimaliseert campagnes 24/7. Ze gebruiken geavanceerde rapportagetools en voeren campagnes goed uit voor een optimaal investeringsrendement.

Kosteneffectief

Veel bedrijven vinden dat PPC uitbesteden hen echt veel geld bespaart. Een professioneel uitbesteed online advertentiebureau controleert en optimaliseert advertenties actief in real-time om het hoogst mogelijke investeringsrendement te bereiken.

Ze schrappen onnodige uitgaven, zoals het richten op het verkeerde publiek. Ze kunnen je ook helpen dure fouten te besparen door de aanpak van vallen en opstaan te voorkomen.

Snellere resultaten

Tijd is geld. Als jij en je team zouden proberen je eigen digitale advertentiecampagnes op eigen houtje uit te voeren, is de kans groot dat het langer zal duren voor je de resultaten ziet. Jij en je medewerkers zijn al met andere taken in het bedrijf bezig. Laat een professioneel online advertentiebureau je advertenties voor je regelen.

Prestaties verhogen

Met de ervaring en deskundigheid die een professioneel advertentiebureau heeft, ben je zeker van wat ze weten en wat ze doen. Ze weten hoe ze het efficiënt en kosteneffectief moeten doen. Als je problemen hebt met online adverteren in Nederland, is het waarschijnlijk tijd om uit te besteden aan een digitaal advertentie bureau.

Advertentie Beheerkosten

Kosten in online advertentiebeheer worden door een bureau gebruikt om uw account online in te stellen, advertenties te creëren, prestaties te monitoren en advertenties voortdurend te optimaliseren.

Digitale advertenties veranderen. Het zou afhangen van wat er werkt en niet. Maar, het is effectiever dan traditionele advertenties zoals drukwerk. Zodra het drukwerk uit is, is het bijna onmogelijk om het te laten veranderen.

Omdat digitale advertenties kunnen veranderen, is het gunstiger in termen van winst. Dit is een van de grote redenen waarom veel bedrijven de voorkeur geven aan een deskundig digitaal advertentiebedrijf. Om hen in te huren voor het beheren van advertenties online.

Hoeveel rekenen deze bureaus gewoonlijk?

Om het genereren van leads of inkomsten echt te stimuleren, moet een bureau je advertentie account wekelijks, zoniet dagelijks beheren. Met dat gezegd, kun je verwachten dat de beheerkosten in de buurt van je werkelijke advertentie-uitgaven komen. Bijvoorbeeld, als je € 2000 aan Google Ads betaalt, verwacht dan dat de beheerkosten rond de € 1500 zullen zijn.

Advertentie uitgaven, en beheerkosten gaan hand in hand. Als je advertentie uitgaven toeneemt, zal de beheerkosten stijgen. Als je advertentie uitgaven toeneemt, zal de beheerkosten ook toenemen. Met andere woorden, hoe meer geld je uitgeeft aan digitale advertenties, hoe meer tijd het zal duren voor het bedrijf om die uitgaven te beheren voor een hogere ROI.

Je moet ook verwachten dat het advertentiebureau waarmee je werkt je open communicatie biedt. Zij moeten gegevens rapporten aantonen waaruit blijkt dat je een rendement op de investering hebt. Niet alleen dat, maar ze moeten ook laten zien hoe ze advertenties aanpassen op basis van gegevens en je feedback.

Wanneer moet ik een online advertentiebureau inschakelen?

Het antwoord is nu. Digitale advertenties zijn effectief, hoewel het beheren ervan ingewikkeld kan zijn. Advertenties moeten in de gaten gehouden worden en moeten dagelijks verbeterd worden.

De meeste bedrijven geven minder uit als ze een online advertentiebureau inhuren dan wanneer ze het zelf doen. Dat komt doordat het bureau dat ze inhuren hen helpt verspillende advertentie uitgaven te schrappen. Ze geven daardoor ook meer waarde aan hun geld.

Waarom zou je beginnen met een audit account?

Laat een expert je campagnes, advertentie-uitgaven, en ROI controleren door een professionele betaalde advertentie audit te laten uitvoeren. Er komen steeds nieuwe strategieën en mogelijkheden in PPC waar je je misschien niet van bewust bent.

Ons proces neemt een diepe duik in wat werkt en wat niet, samen met het geven van advies over nieuwe campagnes. Daarnaast bieden we ook manieren om bestaande campagnes te optimaliseren op basis van waardevolle meetgegevens: trends in de industrie, doelgroepen, en concurrenten.

Een uitstekend begin om na te gaan waar mogelijkheden liggen is via een audit.

GigaLeads is een full-service digitaal marketing bureau. We kunnen je helpen je bedrijf op veel verschillende niveaus te versterken. We kunnen je hele advertentiecampagne strategie beheren en professionele adviezen geven om je bedrijf te helpen groeien.

Je loopt maandelijks meer dan 100+ leads mis!
Je loopt maandelijks meer dan 100+ leads mis!

Ontdek hoe veel leads Gigaleads voor jou gan garanderen, zonder enig risico!

Ontdek hoe het werkt!

Let's talk!

Ben jij klaar om jouw bedrijf naar het volgende level te tillen? Neem dan snel contact op om te kijken of we een match zijn.

Zie je geen boekingsformulier?

Klik hier!

Plan een afspraak in!

Vul onderstaand formulier in om te zien of je in aanmerking komt voor onze service.

Plan een afspraak in!

Vul onderstaand formulier in om te zien of je in aanmerking komt voor onze service.
Bekijk onze privacyverklaring
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Berg achtergrond
Orange flow lines