NL Zonnepanelen
NL Zonnepanelen is een organisatie, die Nederland helpt om zijn duurzame doelen te bereiken door het plaatsen van zonnepanelen bij consumenten in Noord-Holland. Zij onderscheiden zich door uitstekende kwaliteit te leveren en klanten bij het terugvragen van de btw op hun zonnepanelen te assisteren. Voordat we met de campagne begonnen, was Wout (mede-eigenaar) sceptisch of onze strategie wel zou werken en of de leads, die wij aanleveren, wel warm genoeg zouden zijn om het ook rendabel te kunnen maken.
Het resultaat was geweldig
De Doelstelling
De resultaten
5+ warme leads per dag na de tweede maand
Mike is een vakman is betrouwbaar en denkt mee. Erg tevreden!
Onze Aanpak
Kick-off Call
Tijdens de kick-off call met Wout hebben we uitgebreid besproken wat hun bedrijf precies doet en samen nagedacht over welke proposities we als eerste live kunnen brengen. We hebben hun unieke verkooppunten in kaart gebracht, de tijdlijn van het project besproken, en ervoor gezorgd dat alle benodigde koppelingen en integraties werden geregeld. Dit gesprek vormde de basis voor een succesvolle samenwerking en zorgde ervoor dat we volledig afgestemd waren op hun verwachtingen en behoeften.
Binnen 72 uur live
Binnen 72 uur zijn we live gegaan door eerst data te verzamelen via een Facebook-formulier. We startten met de eerste advertenties en teksten en zetten de campagne meteen live na goedkeuring. In de eerste week hebben we verschillende afbeeldingen, teksten en doelgroepen getest om te zien wat het beste werkte. NL Zonnepanelen vroeg om leads van hoge kwaliteit, waarbij bezoekers ook extra vragen moesten beantwoorden. Dit zorgde in het begin voor hogere kosten per lead, maar leverde wel betere leads op. Door de campagne te verbeteren met de data die we verzamelden, daalden de kosten per lead in de tweede maand naar 25 euro en uiteindelijk naar 15 euro. Met een maandelijks advertentiebudget van 2.700 euro zorgen wij nu dat hun salesteam elke dag voldoende warme leads heeft om op te volgen.
NL Zonnepanelen
Hiernaast zie je de advertenties die voor NL-Zonnepanelen een flinke stroom aan leads hebben gegenereerd. We blijven continu testen met verschillende afbeeldingen om precies te ontdekken wat het beste aanslaat bij de doelgroep en in de markt van onze klanten. Daarna analyseren we de data van de advertentieplatformen zorgvuldig om te bepalen welke advertenties blijven draaien en welke we bijsturen. Deze aanpak heeft voor NL-Zonnepanelen de meeste warme leads en nieuwe klanten opgeleverd.
Leadverzameling
NL Zonnepanelen had zelf al een landingspagina die ze graag wilden gebruiken voor de campagnes. We hebben een aantal conversie-optimaliserende wijzigingen aangebracht om optimaal resultaat te garanderen.
Formulier voor leadgeneratie
Hiernaast zie je een voorbeeld van het aanvraagformulier dat we hebben ingezet om bezoekers om te zetten in warme leads voor NL-Zonnepanelen. We begonnen met de standaard vragen, maar merkten al snel dat er nog belangrijke informatie ontbrak voor de verkopers. Daarom voegden we extra vragen toe, zoals energieverbruik, ligging van het huis, wanneer de klant zonnepanelen wil installeren, en eventuele opmerkingen. Dit zorgde ervoor dat bezoekers eerst goed moesten nadenken over hun aanvraag, zonder direct hun vraag te stellen. Hoewel dit de kosten per lead iets verhoogde, leverde het uiteindelijk veel betere en meer gerichte leads op. Voor NL-Zonnepanelen was dat het dubbel en dwars waard, omdat we altijd streven naar kwaliteit boven kwantiteit. We blijven voortdurend afwegen welke vragen we behouden of aanpassen om zo de beste balans te vinden tussen leadkosten en kwaliteit.
Landingspagina
Hiernaast zie je een landingspagina die voor NL-Zonnepanelen een berg aan leads heeft opgeleverd. Tijdens onze samenwerking blijven we verschillende teksten, call-to-actions (CTA's) en kleuren testen om te ontdekken wat het beste werkt in de regio en markt van onze klanten. Op basis van de verzamelde data maken we vervolgens slimme aanpassingen aan de pagina om de conversie te verhogen. Deze aanpak heeft voor NL-Zonnepanelen gezorgd voor een flinke toename in warme leads en nieuwe klanten.
Leadkwalificatie
Ons belteam heeft hun leads gebeld en gekwalificeerd
Afspraak wordt geboekt
Herinnering om een afspraak te boeken
De Resulaten
Opvolgingproces
We zorgden ervoor dat leads na het invullen van het landingspaginaformulier direct automatische opvolgingsberichten ontvingen
"Je afspraak is bevestigd. We kijken ernaar uit om kennis te maken."
"Bedankt voor je interesse. We nemen binnen 24 uur contact met je op voor het maken van een belafspraak."
Reviews Verzamelen
Na elke verkoop ontvangt de klant automatisch een e-mail met het verzoek om een review achter te laten op Google of Trustpilot. We voegen een directe link naar de reviewpagina toe, zodat het eenvoudig is om feedback te geven. Zo verzamel je snel en gemakkelijk waardevolle positieve reviews.
Klantervaring bij ons
Gigantische succesverhalen
Lees alle Case Studies en ontdek de resultaten die we halen voor onze partners: