Als allereerst zal er geen twijfel zijn dat kunstmatige intelligentie de toekomst van digitale marketing zal beïnvloeden. Het gaat er niet om wat er nu nieuw is; het gaat erom wat er in de volgende jaren verwacht wordt.
Kunstmatige intelligentie is een snel groeiend gebied, en als je succes wilt hebben, moeten jij en je bedrijf bijblijven. Het potentieel hiervan biedt nieuwe mogelijkheden in digitale marketing. Dit is echter nog niet het einde. Onder de kunstmatige intelligentie vleugel zijn er tal van verschillende hulpmiddelen en strategieën die je kunt gebruiken. Naast productiviteitsverbeteringen.
Kunstmatige intelligentie en de toekomst van digitale marketing
Wat is kunstmatige intelligentie nu precies? Kunstmatige intelligentie is een kunstmatige wetenschap. Het woord zelf is symbolisch voor de groeiende industrie en de opkomst van de digitale technologie die het al heeft ingezet. Het heeft een belangrijk effect op de wereldeconomie.
Hier is waar we het over zullen hebben:
- De toekomst van digitale marketing wordt gevormd door kunstmatige intelligentie
- Digitale marketing wordt gevormd door kunstmatige intelligentie
- AI-hulpmiddelen die de toekomst van marketing zullen veranderen
- De voordelen van kunstmatige intelligentie om een positieve verandering teweeg te brengen
Kunstmatige intelligentie is de toekomst van marketing. Dit zal een revolutie teweegbrengen in digitale marketing door gerichte inhoud te produceren voor potentiële klanten. Dit zal leiden tot meer conversies, wat uiteindelijk meer winst voor je bedrijf oplevert.
We onderzoeken hoe kunstmatige intelligentie de toekomst van digitale marketing beïnvloedt. Samen met hoe je de curve voor kunt blijven en de hulpmiddelen die je nodig hebt om er te komen.
Kunstmatige intelligentie geeft vorm aan digitale marketing
Dit zal de weg vrijmaken voor een meer geavanceerde bedrijfsstrategie. Wij hebben een lijst samengesteld van kunstmatige intelligentie feiten die je zullen verbazen:
- Kunstmatige intelligentie is het belangrijkste onderdeel van de gegevens-strategie van een marketeer, volgens 61% van de marketeers.
- Kunstmatige intelligentie verhoogt nu al de productiviteit, volgens 80% van bedrijfs- en IT-leiders.
- De huidige AI-technologie kan de productiviteit van bedrijven met wel 40% verbeteren.
- AI-gestuurde spraakassistenten worden door 97% van de smartphonegebruikers gebruikt.
- Vroegtijdige AI-aanhangers hebben al aanzienlijke (30%) of matige (53%) financiële winst gezien.
Bureaus kunnen nu kunstmatige intelligentie gebruiken om gegevens te onderzoeken en trends te voorspellen. Naarmate dit meer beschikbaar wordt, verbetert het ook de kwaliteit van hun bedrijf. Daardoor verandert de manier waarop een bedrijf met digitale marketing omgaat sterk.
De marketingwereld evolueerde van het oude model naar de digitale technologie, wat resulteerde in een meer geavanceerde marketingaanpak. Het basisconcept van het oude model was het richten van klanten op basis van hun gedrag. Dit concept leidde tot de geboorte van automatisering en de ontwikkeling van digitale verkoop. Bovendien ontstond de opkomst van virtuele klantenservice. En dat zou binnenkort wel eens tot een nieuwe vraag kunnen leiden!
Wat zegt dit voor het jaar 2022?
Marketing moet een meer klantgerichte strategie ontwikkelen en zijn bedrijfsmodel veranderen.
Handmatig en repetitief werk wordt al geautomatiseerd. Binnenkort zal het mensen helpen bij het nemen van beslissingen. Tegen 2030 zal ze nog meer aan het mondiale BBP hebben toegevoegd. Die toename zal veel passende werkgelegenheid opleveren, terwijl ook de manier waarop de huidige banen worden uitgevoerd zal veranderen.
Naarmate de verwachtingen van de consument stijgen, zullen digitale marketing experts en kunstmatige intelligentie moeten innoveren om bij te blijven!
Dit geldt vooral voor gevestigde industrieën die een lange tijd van het traditionele marketingmodel afhankelijk zijn geweest. AI-aangedreven marketing tactieken mogen dan evolueren, en daardoor worden ze wereldwijd langzaam in SaaS producten geïntegreerd.
Laten we in de kunstmatige intelligentie hulpmiddelen duiken en ze leren kennen.
AI-hulpmiddelen die de toekomst van marketing zullen veranderen
Kunstmatige intelligentie is ongetwijfeld een geweldig marketing hulpmiddel. Maar wat houdt het nu precies in? In het kort helpt kunstmatige intelligentie bedrijven bij het oplossen van een van de meest kritieke bedrijfsproblemen van vandaag: consumentenwerving.
Dit speelt een cruciale rol in het succes van elke marketing inspanning. Van de planningsfase tot de fasen van conversie en klantenbinding. Als gevolg daarvan zullen bedrijven die kunstmatige intelligentie ten volle benutten een voorsprong hebben op hun concurrenten.
In het komende jaar zal het feit dat de markt voor zo’n grote verschuiving staat een onderwerp van gesprek worden. Tot nu toe heeft de nieuwe AI-technologie nog maar haar eerste toepassingen gezien. Amazons “Buy with Amazon” functie en, natuurlijk, Alexa, de stemassistent voor wie huizen wereldwijd zijn samengevoegd. Dit zijn twee opmerkelijke gevallen.
Hier zijn enkele AI-hulpmiddelen voor digitale marketing die je zou moeten bekijken:
- Acquisio Turing – Software voor het beheren van PPC-biedingen en budgetten
- Bramework – Zoekwoorden onderzoek, blog creatie, en kunstmatige intelligentie inhoud maken. Wil je de Bramework AI Content Generator uitproberen? Het kost je helemaal niets!
- Cortex – Optimaliseert inhoud voor social media
- Crayon – Monitoring en analyses
- Drift – AI-aangedreven chatbots en klantenbinding
- HubSpot – CRM & het genereren van inkomende leads
- Google Cloud AI – Platform voor datacategorisatie, voorspelling, data science, en machinaal leren
- Conversica – Klanten zullen met behulp van kunstmatige intelligentie echte gesprekken kunnen voeren.
- Pattern89 – Advertenties van Facebook, Instagram en Google maken gebruik van voorspellende marketing AI
- Atomic Reach – AI-gestuurde software voor het bewerken van inhoud
Voordelen van kunstmatige intelligentie om een verandering ten goede teweeg te brengen
Marketeers kunnen geld (en tijd) besparen met digitale advertenties door hun inspanningen te concentreren op projecten met hoge waarde. Marketeers kunnen met AI-technologie patronen opmerken en die in de toekomst voorspellen. Op basis van deze statistieken kunnen ze dan beslissen hoe ze hun middelen moeten verdelen en wie ze moeten nastreven. Daardoor kan kunstmatige intelligentie geld besparen en de winstgevendheid van kleine bedrijven vergroten.
Bedrijven kunnen kunstmatige intelligentie ook gebruiken om betere en meer directe advertenties te maken. Je kunt de verkoop verhogen en geld besparen door het toe te voegen aan de digitale marketing aanpak van je bureau.
Kunstmatige intelligentie kan duurzaamheid, schaalbaarheid, en wereldwijde trends op grotere schaal verbeteren. Het kan de wereld een betere plaats maken als het op de juiste manier gebruikt wordt. Gemeenschappen, overheidszaken en politiek zullen er allemaal door beïnvloed worden.
5 redenen waarom kunstmatige intelligentie de toekomst van digitale marketing verandert:
- Het brengt duidelijkheid
Heb je je ooit afgevraagd waarom sommige bedrijven geen advertenties maken? Uit een enquête blijkt dat 71% van de marketeers vindt dat merken hun doelgroep niet begrijpen. Als gevolg daarvan moedigt 66% van de marketeers bedrijven aan om meer te investeren in klantenkennis en -relaties. Je kunt herinneringen en waarschuwingen instellen om duidelijke en nauwkeurige antwoorden te krijgen als het erop aankomt. Allemaal dankzij AI-gebaseerde spraakassistenten, technologie, en The Internet of Things (IoT).
- Maakt gebruik van IoT
Een andere factor die de toekomst van digitale marketing door kunstmatige intelligentie verandert, is dat het de kracht van het IoT en verbonden gadgets gebruikt. Het is een grote vooruitgang ten opzichte van vroeger, toen je alleen je telefoon hoefde te gebruiken, en die overal vandaan werkte. Bovendien hoef je niet meer in te loggen op je account om te zien wie om je feedback vraagt.
Als een Twitter of Facebook gebruiker om je feedback vraagt, kun je hem sms’en, en de informatie wordt op je telefoon bezorgd. Je kunt de antwoorden meteen krijgen als je een snelle internetverbinding hebt.
- Keert zich naar autonome marketing
Kunstmatige intelligentie leert en verbetert nog steeds, ongeacht zijn gevaarlijke aard. Kortom, het zal niet alleen slimmer worden, maar ook in staat zijn om mensen te vervangen. Je hoeft jezelf of je bedrijf niet meer te verkopen, want je AI-assistent, zoals Amazon Echo of Apple’s Siri, kan dat voor je doen.
Er is zoveel te doen met je smartphone dan er tegen te praten en zijn spraakgestuurde berichten te lezen. Je kunstmatige intelligentie zal naarmate de tijd verstrijkt zelfstandiger werken. Je gadget zal aanbevelingen geven en zelfs je financiën beheren tijdens het winkelen of het boeken van tickets.
- Het herkent je toon en stem
Het is nu veel gemakkelijker om mensen op het internet te vinden en met ze in contact te komen. Zelfs als je geen moeite doet om te leren hoe je dit kunt gebruiken, kunnen bedrijven als Google, Amazon, Facebook, en Apple je stem herkennen.
Zeg eenvoudig “Google” of “Hey, Siri,” en de zoekmachine herkent je, hoort je woorden, en geeft je informatie weer. Kunstmatige intelligentie gebruikt verschillende platforms om je ervaring te verbeteren.
- Je krijgt natuurlijke gesprekken
Je toestel kan een jaar geleden – toen stemassistenten nog in hun ontwikkelingsperiode waren – je stem herkend hebben en geantwoord hebben. Het had je echter geen gepersonaliseerd antwoord kunnen geven.
Merken kunnen je acties voorspellen als resultaat van je eerdere zoekopdrachten, de tijd die je op de website doorbrengt, je locatie en andere factoren. Vervolgens zal het toestel een grondiger marktonderzoek doen als je je favoriete merk noemt.
Conclusie
Het gaat om verbetering, analyse, en extractie in de huidige staat van digitale marketing. Daarom moeten bureaus en bedrijven zich concentreren op hun online persona’s en hoe die zich onderscheiden van hun concurrenten. Daar is een dorp voor nodig, zoals ze zeggen (of de juiste hulpmiddelen).