NFT-marketingstrategie: Hoe je je verkoop ermee kunt stimuleren

NFT-marketingstrategie: Hoe je je verkoop ermee kunt stimuleren

De NFT-marketingstrategie stelt je in staat een groter publiek te bereiken, vertrouwen te wekken, en je inkomsten te verhogen.

Het is nog vers. NFT’s groeien, en NFT-advertentiecampagnes gaan zo snel als de bliksem. Als gevolg daarvan zijn nieuwe ideeën welkom.

De cijfers spreken voor zich:

Na een investering van $300M is de online marktplaats OpenSea $ 13,3 miljard waard.

Vorig jaar bereikte het handelsvolume van NFT $ 23 miljard, een winst van meer dan 20.000% ten opzichte van het jaar ervoor.

Het gaat erom actief te zijn in sociale apps en groeiende trends wat betreft marketing methoden. Je hebt meer kans om je verkoopdoelen te halen als je er vroeg bij bent met een lumineus idee, zoals de groeiende populariteit van de metaverse.

Wat is NFT?

​​ Niet-fungibele tokens staan bekend als NFT’s.

Tja, wat zeg je?

De langere versie helpt niet om NFT beter te begrijpen. Het is niet zo moeilijk. We vinden het vreemd dat individuen bereid zijn veel geld te betalen voor JPG’s of gedownloade films. Stel dus eerst en vooral je vooroordeel vast. Lees dan verder.

Om het beter te begrijpen, splitsen we het op in kleinere stukjes. Niet-fungibel betekent dat de tokens niet voor iets anders kunnen worden ingewisseld.

Laten we NFT’s en cryptocurrencies vergelijken. Cryptocurrencies zijn fungibele tokens omdat ze verhandeld of uitgewisseld kunnen worden. NFT’s daarentegen zijn waardevolle digitale assets die verzameld kunnen worden maar niet veranderd kunnen worden omdat ze uniek zijn. NFT’s worden verhandeld op technologische platforms zoals OpenSea, net als cryptocurrencies.

Deze tokens kunnen elke vorm van online voorwerpen zijn, zoals een kunstwerk, een film, een tweet, een website, foto’s, artikelen in social media, enzovoort. NFT’s maken er unieke, verifieerbare eigendommen van die op de blockchain verhandeld worden.

Een voorbeeld van wat we bedoelen: De CEO van Twitter, Jack Dorsey, verkocht de allereerste gepubliceerde tweet met de tekst “just setting up my twttr” als een NFT voor $ 2,9 miljoen.

Dus, wat koopt deze consument? Het eigendomsbewijs van de NFT wordt op de blockchain vastgelegd.

Ja, het klinkt een beetje vreemd, maar dat is hoe NFT werkt. Mensen geven een fortuin uit op NFT-marktplaatsen, dus het is een slim idee om te plannen.

NFT-marketingmethoden diagram en uitleg | Gigaleads

Hoe kun je NFT’s gebruiken voor digitale marketing?

Goede digitale marketing stelt je bedrijf in staat op te vallen in een drukke digitale wereld. Om een winnend plan te ontwikkelen, moet je de actualiteit en veranderende situaties bijhouden.

NFT’s hebben hier een rol. Het is gloednieuw; het is een intrigerend concept, en het belangrijkste is dat NFT’s verschillende digitale marketing mogelijkheden bieden.

Zie hoe NFT-marketingmethoden bedrijven een boost geven met digitale marketing:

Creëer een unieke merkbeleving

Mensen kiezen merken eerder op basis van hun merkbeleving dan op basis van de prijs. NFT’s kunnen je een eenmalige ervaring geven door samen te werken met kunstenaars en content makers.

Op marktplaatsen gebruiken ze een boeiende ervaring om reclame te maken voor je bedrijf. NFT’s geven je merk een duidelijke stem. Daardoor word je opvallender, gedenkwaardiger, en, het belangrijkste, aantrekkelijker.

Vergroot je publieksbereik

Het gebruik van de NFT-marktplaatsen maakt het gemakkelijk om nieuw publiek te krijgen. Er bestaan verschillende gemeenschappen, van digitale producenten en kunstliefhebbers tot jonge en doorgewinterde zakenmensen. Mensen willen meedoen omdat het uniek is en in reële waarde is gegroeid.

Mensen merken je meer op als je meer NFT’s maakt. Potentiële kopers krijgen verhoogt je kansen om een deal te sluiten. Deze connecties op de NFT-markten helpen je doelmarkt uit te breiden, want klanten raken met je vertrouwd en praten over je.

Voordelen van NFT's overzicht | Gigaleads

Opbouwen van gemeenschap

Twitter is een populaire site onder NFT-bezitters. Klanten vinden het leuk als merken met hen in gesprek gaan. Om een gemeenschap te ontwikkelen of hun NFT-collecties te delen, hebben bijna allen een Twitteraccount.

Je kunt discussies en online NFT-gemeenschappen voor je bedrijf creëren. Contact maken met je publiek op een site die ze graag gebruiken is een manier om dat te doen. Bovendien houdt het hebben van oprechte relaties klanten trouw, wat belangrijk is voor bedrijven om te slagen in grote, concurrerende industrieën.

Wek belangstelling op voor je merk

Mensen zijn dol op levende merken. Een leider zijn op je gebied helpt je op te vallen. Je zult belangstelling voor het product ontwikkelen door unieke ervaringen te leveren aan je online gemeenschap. Als gevolg daarvan zullen NFT’s conversies en verkoop stimuleren.

Als een industrie in ontwikkeling is NFT-marketing een geweldige kans. Het is hoogst waarschijnlijk dat geen enkele van je concurrenten aanwezig zijn. Daardoor zal zelfs een piepkleine marketing activiteit op social media de zichtbaarheid van je merk vergroten.

Digitale marketingstrategieën voor NFT's collage | Gigaleads

Digitale marketingstrategieën voor NFT’s

Naarmate de populariteit van NFT’s toenam, groeide ook de behoefte aan een praktische NFT-marketingaanpak. Omdat er zoveel NFT-markten zijn, zijn er veel mogelijkheden verschenen voor merken om NFT-marketingcampagnes op te zetten. Samenwerken met een gerenommeerd NFT-marketingbureau is de beste manier om je doelen te bereiken.

Om reclame te maken voor je NFT’s kun je een verscheidenheid aan marketingtechnieken gebruiken. Hier zijn enkele digitale marketing methoden waarmee NFT’s hun doelstellingen kunnen bereiken:

NFT-advertenties

Als je wilt slagen in NFT-marketing, begin dan met dit digitale marketing plan. Maak een speciale NFT en vermeld het op een van de NFT-markten. Taco Bell heeft een bekend NFT-initiatief. Geïnspireerd door hun product, maakten ze een serie NFT-kunstwerken. Ze werden in minder dan 30 minuten gekocht.

Een van de belangrijkste manieren om van NFT’s te profiteren is via deze methode. En als bonus krijg je de kans je bedrijf via een leuke campagne op de markt te brengen.

Influencer marketing

c Mensen vertrouwen social influencers meer dan bedrijven die zichzelf promoten. Als gevolg daarvan wordt influencer marketing heel gewoon. Het zou voordelig zijn om een NFT-influencer in je vakgebied aan te spreken.

Je NFT-projecten kunnen op deze manier de aandacht trekken van je doelgroepen. Geloof het of niet, maar dat werpt mooie vruchten af als het goed gedaan wordt. Zo ontwikkelde de NBA Top Shot als een winkel die samenwerkte met influencers, en ze kregen elke minuut zeven bestellingen.

NFT marketing voorbeelden | Gigaleads

Betaalde advertenties

Hoewel we allemaal graag organisch verkeer hebben, blijven betaalde advertenties succesvol. Betaalde advertenties geven je een groter publiek en een actievere onlineaanwezigheid, zelfs in het domein van NFT. Daardoor zijn het belangrijke elementen van NFT-marketing.

Sites als Facebook, Yahoo, Google, en andere kunnen gebruikt worden. Je kunt een actief online aanwezigheidsbeheer hebben, vandaar zichtbaarheid, naast succesvolle social media en SEO-diensten. Zorg ervoor dat je je geld verantwoord gebruikt.

Discord & Telegram marketing

Het opbouwen van een gemeenschap is de basis om je NFT-projecten wereldwijd te verkopen. Discord en Telegram kunnen je helpen banden met je publiek te ontwikkelen.

Discord is een communicatiemiddel dat helpt bij de ontwikkeling van NFT-gemeenschappen. Je kunt er NFT-gerelateerde servers of kanalen mee aanmaken. Verder kun je memes, GIF’s, en andere afbeeldingen gebruiken om je NFT-initiatieven te promoten.

Telegram is een cloud-gebaseerde berichtendienst die multimedia ondersteunt en gebruikers in staat stelt enorme bestanden over te brengen. Het is perfect om een breed publiek te bereiken en waar mogelijk steun te bieden.

E-mailmarketing

E-mailmarketing houdt regelmatig contact met potentiële kopers, klanten, sponsors, en je doelgroep. Door gebruikers nieuwsbrieven, aankondigingen, persberichten en andere informatie te sturen schep je vertrouwen en verbeter je het merkimago.

Richt je eerst op markten en stel vast waar ze het grootste deel van hun tijd doorbrengen. Behaal dan, via campagnes, loterijen, of andere middelen, hun e-mailadressen. Maak tenslotte waardevol en aantrekkelijk materiaal en stuur dat regelmatig rond.

Je kunt de sociale en creatieve kant van je merk laten zien met NFT-marketing tactieken. Met een groter publiek op een meer boeiende manier communiceren is mogelijk. Het is iets nieuws, dus NFT-marketingcampagnes helpen je je bekendheid en inkomsten te vergroten, zelfs met eenvoudige concepten.

Als je vandaag nog wilt beginnen met de groei van je bedrijf, ga dan online in gesprek met onze digitale marketing experts bij GigaLeads.

Je loopt maandelijks meer dan 100+ leads mis!
Je loopt maandelijks meer dan 100+ leads mis!

Ontdek hoe veel leads Gigaleads voor jou gan garanderen, zonder enig risico!

Ontdek hoe het werkt!

Let's talk!

Ben jij klaar om jouw bedrijf naar het volgende level te tillen? Neem dan snel contact op om te kijken of we een match zijn.

Zie je geen boekingsformulier?

Klik hier!

Plan een afspraak in!

Vul onderstaand formulier in om te zien of je in aanmerking komt voor onze service.

Plan een afspraak in!

Vul onderstaand formulier in om te zien of je in aanmerking komt voor onze service.
Bekijk onze privacyverklaring
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Berg achtergrond
Orange flow lines