Ooit gehoord van hybride werken? Een van de grote voordelen van werken op afstand is de mogelijkheid om overal vandaan te werken. Maar het gaat niet alleen om de locatie; het gaat ook om de vaardigheden en ervaringen die teams op afstand bijdragen.
Als je voor je bedrijf een hybride strategie kiest, kan dat je helpen het meeste uit je marketingbudget te halen. Hier zijn een paar voordelen die een hybride digitaal marketing set-up je bedrijf kan bieden, variërend van prestatiegerichte marketing tot kortere campagnedoorlooptijden.
Hybride werken bevordert een beter evenwicht en creativiteit tussen werk en privéleven
Hybride werken biedt marketeers de flexibiliteit en onafhankelijkheid die ze nodig hebben om een beter evenwicht tussen werk en privéleven te bereiken.
Het is bewezen dat flexibele roosters de productiviteit van werknemers verhogen. Je kunt je marketeers gelukkig en productief houden door ze meer zeggenschap te geven over hoe en wanneer ze werken.
Het vermogen om naar een gemeenschappelijk doel toe te werken en tegelijk creatieve vrijheid te behouden is van cruciaal belang voor het succes van hybride digitale marketing. Medewerkers kunnen hun deadlines halen door op deze manier te communiceren en samen te werken. Maar werken in een hybride structuur verhoogt niet automatisch de kwaliteit van je inspanningen.
Het flexibele schema bevordert een snellere afhandeling van campagnes
Je marketing team werkt alleen volgens een bepaald schema, wat beperkend kan zijn en misschien niet de meest betekenisvolle resultaten oplevert. Maar hybride teams kunnen hun tijd combineren en langer doorwerken. Als je in de komende drie dagen een campagne moet uitvoeren, zal een hybride team in veel minder tijd iets waardevols bedenken.
Omdat ze niet aan een schema gebonden zijn, zullen ze meer bereid zijn hun werktijden aan te passen aan jouw behoeften, waardoor dit een gunstige regeling voor je is.
Maar dat is nog niet alles!
Proberen alles alleen te doen kan tot vermoeidheid leiden en je belemmeren je te concentreren op de meer cruciale gebieden van je bedrijf, zoals het doorvoeren van innovatie en het opschalen ervan.
Bedrijven kunnen tijd en kosten besparen door digitale marketing uit te besteden en profiteren van een hybride werkschema, waarin je team met het bureau communiceert via een toegewijde project manager. Daardoor kun je je meer concentreren op strategische taken zoals productcreatie, onderzoek en planning als je niet wordt opgehouden met repetitieve taken.
Je krijgt betere toegang tot wereldwijd talent
Werken met een hybride marketing bureau geeft je toegang tot een wereldwijde talentenpool als je niet in de buurt van een kantoor hoeft te zijn om mensen aan te nemen.
Als het om werken op afstand gaat, doet geografie er niet toe. Dit is vooral gunstig voor kleine bedrijven die willen uitbreiden maar niet over de middelen beschikken om iedereen op één plaats te bemannen.
Het houdt ook in dat je bedrijf niet veel geld hoeft uit te geven aan secundaire arbeidsvoorwaarden om mensen te krijgen waarvan je vindt dat ze het verdienen voor je te werken. Beter nog, je kunt dat geld aan je product of dienst besteden in plaats van aan kantoorruimte.
Belangrijker is dat je eigen personeel misschien niet de kennis en vaardigheden bezit die een extern bureau met wereldwijde klanten wel kan bieden. Je kunt profiteren van een hybride bureau voor digitale marketing omdat succesvolle marketing sterk steunt op de ervaring van je marketeer.
Hybride digitale marketeers zijn goedkoper dan een team van in-house strategen
Bedrijven ontdekken dat ze nu meer dan vroeger geen full-time in-house marketing team hoeven aan te werven om te groeien. In plaats daarvan kunnen bedrijven een hybride digitaal marketing team inhuren dat dezelfde activiteiten kan uitvoeren als een in-house team voor een fractie van de prijs. Hybride werken stelt veel bedrijven in staat hun marketingkosten te drukken en tegelijk hun ROI te verhogen.
Een full-time in-house marketeer kost je minstens 40K euro per jaar, terwijl uitbesteden aan een bureau 700 euro per maand kost, wat ideaal is voor kleine bedrijven.
Bovendien, zelfs als een middel niet functioneel is, hoef je er niet voor te betalen. Je kunt een hybride marketing bureau inhuren voor een bepaald project en het plan dan opschorten of beëindigen als het contract afloopt – zonder vragen te stellen.
Zo kun je betalen voor prestaties in plaats van aanwezigheid, zodat je meer greep houdt met het resultaat.
Je profiteert van verschillen in perspectief
Omdat de digitale wereld van nature multinationaal is, is het geen verrassing dat er steeds meer nadruk komt te liggen op het samenvoegen van medewerkers op afstand en op locatie.
Hybride werken heeft het voordeel dat een bedrijf kan profiteren van zowel lokale als globale standpunten. De voorsprong komt van de verschillende standpunten van verspreide teamleden en degenen die beter vertrouwd zijn met de feiten ter plaatse.
Hybride digitale marketeers, die van de kant van de klant komen, stellen een alternatieve aanpak van hun werk voor, waarbij ze zich concentreren op het bieden van antwoorden op zakelijke uitdagingen met behulp van een combinatie van nieuwe digitale kanalen en beproefde offline strategieën.
Dit impliceert ook dat als je campagne een frisse blik nodig heeft, een hybride team zeer geschikt is om die te bieden.
Wil jij vandaag je bedrijf laten groeien? Neem dan contact op met een van onze digitale marketing experts bij GigaLeads.