Introductie

Traprenovatie Expert is, zoals de naam al doet vermoeden, de expert in Nederland, België en Duitsland op het gebied van traprenovaties. Door hun sterke aanbod, de goed getrainde accountmanagers en de warme leads die wij aanleveren, zijn zij in Nederland één van de marktleiders op het gebied van traprenovatie. Voordat we met de campagnes begonnen, was Ronnie (de eigenaar) erg sceptisch over ons. Dat had te maken met het feit dat hij voor die tijd een slechte ervaring had gehad met een marketingbureau, dat onvoldoende moeite deed om zijn campagnes zo succesvol mogelijk te maken.

Het aanbod

Zoals ik al in mijn teksten en adviesgesprekken zei, is het aanbod het belangrijkste onderdeel van de advertenties. Of zelfs nog beter gezegd: een sterk aanbod verslaat een goede advertentiestrategie, elke keer weer!

Dat is precies de reden waarom we, voordat we de campagne startten, een grondig doelgroeponderzoek hebben gedaan om erachter te komen op welke platformen hun doelgroep zich bevindt, hoe hun doelgroep denkt, wat hun motiveert en wat hun problemen met betrekking tot het laten renoveren van hun trap zijn.

Ook hebben we een kijkje genomen bij collega’s om te bekijken hoe zij zichzelf presenteren of wij daar iets van kunnen leren en hoe wij een sterker aanbod dan de concurrentie kunnen creëren.

Na afloop van dit onderzoek kwamen we erachter dat het grootste probleem van de concurrentie was dat zij een te lange levertijd hadden. Dit vond de markt vooral vervelend en hierop hebben we kunnen inspelen aangezien Traprenovatie Expert nog voldoende mankracht en voorraad had.

Dus hebben we het aanbod aangepast op de behoeften van de klant en de uniekheid van de markt: ‘Traprenovatie binnen één dag’

Dit gaf ook rust aan de klant omdat ze niet een hele week aan het verbouwen zouden zijn en hun daarmee zouden storen. Het zou binnen één dag geregeld zijn en daar zouden ze jarenlang van kunnen genieten.

Conversie optimalisatie

 

We hadden nu een sterk aanbod, dus gingen we over naar fase twee, waarin we dit aanbod zo concreet en simpel mogelijk op een landingspagina verwoorden.
Een landingspagina heeft namelijk maar twee doelen: bezoekers voldoende informatie geven om interesse op te wekken en om de bezoekers van de pagina naar warme leads om te zetten.
Hier is het belangrijk dat je zoveel mogelijk afleiding probeert te vermijden en dat je je puur focust op het converteren van de klant. Het lastige hierbij is de afweging van hoeveel informatie je vermeldt.
Aan de ene kant moet er voldoende informatie staan om de klant warm te maken, te verleiden om actie te ondernemen en om hun gegevens achter te laten. Aan de andere kant wil je ook niet te veel informatie prijsgeven waardoor een bezoeker afgeleid kan raken en de pagina verlaat of denkt voldoende informatie te hebben gehad en er geen nieuwsgierigheid meer is om zijn gegevens achter te laten.

De advertenties & campagnes:

Aan het begin van de samenwerking hadden we uitgezocht op welke platformen de doelgroep van Traprenovatie Expert te vinden is.
Uit dit onderzoek kwam naar voren dat de doelgroep zich voornamelijk op Facebook en Instagram bevindt. Om deze reden hadden we dan ook besloten om deze platformen te gaan gebruiken om het aanbod te adverteren en bezoekers naar de landingspagina te trekken.
Facebook & Instagram zijn naar mijn mening de meest effectieve platformen om op te adverteren voor de B2C markt. Dit komt omdat het adverteren op deze platformen relatief voordelig is. Dit betekent dat als je met de juiste afbeeldingen en teksten voor de juiste doelgroepen adverteert, je zeer voordelige leads kunt genereren.
Wel is het vaak niet meteen de eerste keer raak. Voor Traprenovatie Expert zijn we twee weken constant bezig geweest met het testen van verschillende afbeeldingen, teksten en doelgroepen totdat we de winnende advertentieset hadden gevonden.

Opschalen:

Toen we eenmaal een winnende adset hadden, hebben we die gekopieerd en er variaties van gemaakt om op deze manier te kunnen gaan schalen.
We hebben alle advertentiesets, die onvoldoende opleverden uitgeschakeld en de advertenties die winstgevend waren opgeschaald.
Dit is eigenlijk een constant proces geweest. We zijn voortdurend de campagnes aan het monitoren, verschillende strategieën aan het uittesten en bepaalde campagnes aan het in- en uitschakelen.

De advertenties & campagnes

Aan het begin van de samenwerking hadden we uitgezocht op welke platformen de doelgroep van Traprenovatie Expert te vinden is.

Uit dit onderzoek kwam naar voren dat de doelgroep zich voornamelijk op Facebook en Instagram bevindt. Om deze reden hadden we dan ook besloten om deze platformen te gaan gebruiken om het aanbod te adverteren en bezoekers naar de landingspagina te trekken.
Facebook & Instagram zijn naar mijn mening de meest effectieve platformen om op te adverteren voor de B2C markt. Dit komt omdat het adverteren op deze platformen relatief voordelig is. Dit betekent dat als je met de juiste afbeeldingen en teksten voor de juiste doelgroepen adverteert, je zeer voordelige leads kunt genereren.
Wel is het vaak niet meteen de eerste keer raak. Voor Traprenovatie Expert zijn we twee weken constant bezig geweest met het testen van verschillende afbeeldingen, teksten en doelgroepen totdat we de winnende advertentieset hadden gevonden.

Opschalen:

Toen we eenmaal een winnende adset hadden, hebben we die gekopieerd en er variaties van gemaakt om op deze manier te kunnen gaan schalen.
We hebben alle advertentiesets, die onvoldoende opleverden uitgeschakeld en de advertenties die winstgevend waren opgeschaald.
Dit is eigenlijk een constant proces geweest. We zijn voortdurend de campagnes aan het monitoren, verschillende strategieën aan het uittesten en bepaalde campagnes aan het in- en uitschakelen.

Opschalen

Toen we eenmaal een winnende adset hadden, hebben we die gekopieerd en er variaties van gemaakt om op deze manier te kunnen gaan schalen.

We hebben alle advertentiesets, die onvoldoende opleverden uitgeschakeld en de advertenties die winstgevend waren opgeschaald.
Dit is eigenlijk een constant proces geweest. We zijn voortdurend de campagnes aan het monitoren, verschillende strategieën aan het uittesten en bepaalde campagnes aan het in- en uitschakelen.

Het resultaat was geweldig

Momenteel draaien we drie verschillende campagnes voor Traprenovatie Expert in zowel Nederland, België als Duitsland en halen we bij elkaar meer dan 300 erg warme leads per maand binnen.
Deze leads zijn 100% uniek en worden aan niemand anders doorgestuurd. Met gemiddelde kosten per lead van € 20, een conversieratio van 20% op de leads en met een gemiddelde omzetwaarde van meer dan € 3000 halen ze ons er minimaal 10 keer uit.

En dat is waar wij voor gaan!

Gemiddeld genereren we nu 300 warme leads per maand

Een gemiddelde conversie van 20%

Gigaleads wordt 10X terugverdient

Ronnie Houben

Eigenaar Traprenovatie Experts & Spando

Let’s talk!

Ben jij klaar om jouw bedrijf naar het volgende level te tillen? Neem dan snel contact op om te kijken of we een match zijn.

Door de hoge vraag naar onze diensten gaan alle aanvragen vooraf aan een screening.

Simon Usai
Marketing Consultant
Bedankt voor je verzoek! We zullen binnen 24 uur contact met je opnemen.
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van je bericht. Probeer het nog eens.

Door mijn gegevens in te dienen ga ik ermee akkoord dat er contact met mij wordt opgenomen.