Introductie

Ernst Adviesgroep BV helpt grootzakelijke klanten met het optimaliseren van hun energieverbruik door middel van verschillende oplossingen zoals zonnepanelen, onderhoudscontracten, warmtepompen, infrarood-panelen, ledverlichtingen, energie en helpt bij het aanvragen van subsidies die door de overheid worden verstrekt voor het verduurzamen van bedrijven.

Enst Adviesgroep BV heeft een gemotiveerd team van salestijgers, die dagelijks via koude aquisitie afspraken plannen met grootzakelijke bedrijven. De insteek hiervoor is dat ze hen kunnen helpen met het aanvragen van bepaalde subsidies, waardoor ze zonder eigen investering een aanspraak op een financiële regeling voor zonnepanelen kunnen maken.

Onze aanpak

STRATEGIE:

Ernst Adviesgroep helpt bedrijven met een pand boven de 250m². Dit betekent in de praktijk dat de doelgroep klein en specifiek is. We hebben samen me de eigenaar van Ernst Adviesgroep, voordat we met de samenwerking begonnen, een advertentiebudget van 100 euro per lead afgesproken om in het begin een zo realistisch mogelijke verwachting te scheppen.

Dus nog voordat we aan de slag gingen, hebben we eerst een doelgroepanalyse gemaakt en hebben we een strategie bedacht om ervoor te zorgen dat we de juiste doelgroep zouden kunnen bereiken.

Voor dit project hadden we besloten dat Facebook en Instagram de beste platformen zouden zijn om de campagnes te starten. Ernst Adviesgroep BV was daar eerst redelijk sceptisch over omdat ze niet hadden verwacht dat hun doelgroep zich op deze platformen zou bevinden.

Wij hadden echter al hele goede ervaringen met het vinden van eigenaren van grote bedrijven via deze platformen. Vaak denken ondernemers, die producten of services verkopen, dat hun doelgroep alleen maar op LinkedIn goed te bereiken is.

Het klopt inderdaad dat een doelgroep vaak op LinkedIn zit. Maar laten we nou eerlijk zijn, hoe lang en hoe vaak zit een gemiddelde ondernemer nou echt op LinkedIn te scrollen?

Daarbij komt nog dat LinkedIn met gemiddeld 6 euro kosten per klik erg duur is om te adverteren, terwijl de gemiddelde kosten per klik op Facebook of Instagram slechts 1 euro bedragen.

HET MARKETING HAAKJE:
We moesten een haakje zien te vinden waarmee we de aandacht van deze ondernemers wisten te trekken. Het uiteindelijke haakje, wat we hebben gevonden en waarmee we zijn gaan adverteren, was: ‘Gratis zonnepanelen met SDE++ subsidie’.

DE DOELGROEP:
We wisten dat het lastig zou worden om de doelgroep, waarnaar we op zoek waren, te bereiken. Wat we hebben gedaan, is nadenken over hoe we de doelgroep konden verkleinen en hoe we onze advertentieteksten zo specifiek mogelijk op die verschillende groepen konden afstemmen, zodat zij zich aangesproken zouden voelen.

Op basis daarvan konden de algoritmen van Facebook en Instagram de advertenties specifiek aan die ondernemers laten zien, waarvan wij het idee hadden dat zij de service van Ernst Adviesgroep BV het meest konden gebruiken.

DE COPY:
In de tekst en op de landingspagina moesten wij ervoor zorgen dat de leads nog extra gefilterd werden. De eerste zin in de advertentie is dan ook: Heeft u een dak dat groter dan 250m² is? Zo wisten we zeker dat het alleen de aandacht van mensen met een dak boven de 250m² zou trekken. Dit was dan ook de eerste stap in onze filterprocess.

Daarnaast had Ernst Adviesgroep BV er absoluut geen zin in dat ze particuliere leads zouden binnenkrijgen. Vandaar dat we in de teksten meerdere keren duidelijk lieten merken voor wie de advertentie bedoeld was en wie er gebruik van kon maken.

Ook in ons leadformulier hebben we nog extra vragen toegevoegd zoals: ‘Hoe groot is jouw pand’ en ‘Ben jij de eigenaar’ zodat we zeker wisten dat de leads beslissingsbevoegd waren en dat ze aanspraak op het aanbod konden maken.

DE LANDINGSPAGINA:
De landingspagina van Ernst Adviesgroep BV was een onderdeel waar we extra aandacht moesten besteden. Hier moesten we direct duidelijk maken voor wie het aanbod bedoeld was en waarom het interessant voor hen was om hun gegevens voor een offerte achter te laten.

Ook hier hebben we weer verschillende zaken getest. Wij wilden een perfecte combinatie van niet alleen de kwantiteit maar zeker ook de kwaliteit van de leads, iets wat wat al vaak op de landingspagina beslist wordt.

Het resultaat was geweldig

Het resultaat was geweldig. Wij hebben het advertentiebudget per lead naar minder dan 4 euro kunnen krijgen. Hierdoor hebben de sales toppers van Ernst Adviesgroep BV nu voor 1.200 euro 300 warme leads per maand. Dit klinkt haast te mooi om waar te zijn, maar toch is het zo.

Ze verwachtten uit de leads minimaal 10% conversie te kunnen halen. Echter hebben we door de juiste vragen in het formulier te stellen de conversie kunnen verdubbelen: Dit betekent 60 klanten met een gemiddelde orderwaarde tussen 10.000 -40.000 euro per klant. Dit is de kracht van op de juiste manier van online advertenties gebruikmaken.

Update 2022: Helaas is het zo dat er sinds 2022 veel wijzigingen aan de algoritmen van sociale media kanalen zijn doorgevoerd, onder andere naar aanleiding van rechtzaken in de Europese Unie. Om deze reden is het tegenwoordig bijna niet meer mogelijk om leads voor deze prijs te genereren. Vandaag de dag draait deze campage rond €17.50 per lead.

Gemiddelde kost per lead van €17.50 euro

300 warme leads per maand

Gemiddelde conversie van 20%

Verdubbelde capaciteit binnen mijn verkoopteam dankzij Gigaleads!
Bela Ernst

Ondernemer

Let’s talk!

Ben jij klaar om jouw bedrijf naar het volgende level te tillen? Neem dan snel contact op om te kijken of we een match zijn.

Door de hoge vraag naar onze diensten gaan alle aanvragen vooraf aan een screening.

gigaleads reviews trustpilot
gigaleads google reviews
Plan een afspraak in!

Vul onderstaand formulier in om te zien of je in aanmerking komt voor onze service.

1
2
gigaleads trustpilot reviews
gigaleads google reviews
beste marketingbureau van nederland